Lise

Lise kanjer blog

stamcellen terug 27/01/2010

Filed under: 1 — non-profitfilm @ 15:45

(Lise typt) Ik heb mijn stamcellen terug! Ik moest aan de monitor en kreeg nog wat medicijntjes. Toen kwam er een mevrouw met een hele grote pot. Toen de pot open ging kwam daar rook uit. Uit de rook* kwam een kastje met 2 zakjes met stamcellen. Ik hoefde maar 1 zakje te krijgen.  Het zakje werd in een badje gedaan. En toen het zakje geen ijs meer was kreeg ik het via de infuus. Er waren veel mensen bij; 2 verpleegkundigen, zaal arts, co assistent, mevrouw van het lab, pedagogisch medewerkster en mama. Het was zo klaar. Wat raar was is dat ik helemaal naar zoete appels begon te ruiken. En dat doe ik nog steeds. Nu wil ik slapen en gaat mama verder….. liefs lise

Gisteren middag om 14.00 was het zover. Een heel protocol en met alle mensen erbij toch een spannende gebeurtenis. De stamcellen zaten in tank met stikstof (-160 graden). Nadat het op kamertemperatuur was gebracht in warm water lieten ze het bij Lise inlopen. Sindsdien ruikt Lise een beetje weeig naar zoet appel. Uit haar mondje, de ontlasting… Gek he, maar het is een bekend fenomeen.

 Lise begint last te krijgen van kapotte slijmvliezen in haar darmen. Dat geeft pijn en vooral veel jeuk bij haar billen en daarbinnen.  De dip in haar bloedwaarden is vandaag begonnen. Dat betekend dat ze nu kwetsbaar(der) is voor ziekten die met name worden veroorzaakt door eigen bacterien, gisten en schimmels. Deze draagt iedereen altijd met zich mee maar nu lise geen weerstand meer heeft (witte bloedlichaampjes=0) kunnen ze opkomen en ziek maken. We wachten geduldig af wat gaat komen en het verloop zal zijn. Vooralsnog gaat het redelijk goed met Lise. Ze is wel erg moe en hangerig maar heeft praatjes, de sonde loopt op lage stand en de misselijkheid en het overgeven lijkt weer voorbij!

Dank je wel voor alle lieve post. Tot later weer!
Heb het goed, Manon

